Zabkása őszibarackkal és ribizlivel

Zabkása őszibarackkal és ribizlivel

Isteni finom őszibarackos-ribizlis zabkása, amely valóban délig tartó lendületet ad 🙂

Nemcsak a zabkása színei, hanem az őszibarack és a szeder édes és kissé savanykás íze is jól összeillik. Igazi tápláló és kényeztető diétás reggeli, amelyet mindenféleképpen muszáj megkóstolnod!

Hozzávalók az őszibarackos-ribizlis zabkásához (1 adag)

  • 5 ek apró szemű zabpehely
  • 2 ek búzacsíra
  • 1 ek zabkorpa
  • 1 nagy édes őszibarack/nektarin
  • 1 marék ribizli
  • tökmag
  • növényi tej/víz/cukrozatlan gyümölcslé
  • méz vagy más természetes édesítő

Őszibarackos-ribizlis zabkása elkészítése

  1. Öntsd fel a zabpehely, a búzacsíra és a zabkorpa keverékét vízzel vagy cukrozatlan gyümölcslével vagy növényi tejjel.
  2. Hagyd legalább 2 órán állni, hogy a zabpehely megpuhulhasson (Ellenkező esetben előfordulhat, hogy az érzékenyebbeknek megfájdul a gyomra). A legjobb, ha már előző éjszaka beáztatod, mert akkor reggel azonnal hozzá is láthatsz a fincsi reggelidnek 🙂 
  3. Szórd meg egy kevés tökmaggal (amit akár bele is áztathatsz). 
  4. Ha édesszájú vagy, csorgass még egy kis mézet a zabkása tetejére 🙂

Tippek a zabkása készítéséhez

  1. A tejjel készített zabkását nehéz megemészteni, ezért tej helyett használj növényi tejet, vizet vagy cukrozatlan gyümölcslevet.
  2. A zabkását természetesen főzéssel is elkészítheted, ami max. 10 percig tart. Ha szereted melegen vagy van időd megvárni, hogy kicsit hűljön, akkor válaszd a főzéses módszert. Én valamiért az áztatásos módszerért vagyok oda 🙂
  3. Zabkásaalap házilag: Ha nincs kedved a többféle hozzávalót újra és újra összekutyulni, akkor akár előre is bekeverhetsz egy nagyobbacska adagot különféle pelyhekből, magokból, cukrozatlan aszalt gyümölcsből, stb. Így mindig kéznél lesz, és gyorsan elkészítheted a zabkásádat. A saját keverék nemcsak sokkal egészségesebb, mint a boltban kapható (nagyrészt cukrozottak), hanem olcsóbb is. Egy változat az otthoni müzli keverékre: Fincsi házi müzli aszalt sárgabarackkal
  4. Ha teheted, adj hozzá mindig friss gyümölcsöt is, mégpedig közvetlenül fogyasztás előtt!

Szólj hozzá!

Vegán receptek

Szeretnél finom, egészséges és növényi alapanyagokból készülő ételeket enni?

Szeretnéd a legújabb vegán recepteket e-mailben is megkapni ?

Iratkozz fel most!

Diétás receptek és alapanyagok

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni az egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!