Szilvi ÍzVilág - Egészséges, diétás és finom receptek varganenagyszilvia@gmail.com

SIV Mi az a zöld turmix?

Mi az a zöld turmix?
Pinterest


Szerinted mi a legjobb méregtelenítő reggeli + legjobb diétás ital? – A válasz: a zöld turmix!

Rendszeres, napi szintű fogyasztásuk jelentősen lassítja az öregedés és erősíti a méregtelenítés folyamatát. Friss, cukormentes és tejmentes zöldség- és gyümölcsturmixok boltban kapható gyümölcslevek helyett. A friss zöldségekből és gyümölcsökből készített turmixok igazi energiabombát jelentenek a szervezetünknek. Végtelen variációban előállíthatóak, így szinte biztos, hogy az egész család kedvencévé válnak.

Ha eddig nem fogyott elég friss zöldség és gyümölcs, akkor a zöldség- és gyümölcsturmixok megoldják ezt a problémát 🙂

Miért jó a zöld turmix? – 5 érv a zöld turmix mellett

A nyers összetevőkből készített turmix vitamin- és ásványi anyag tartalmát a turmixolás nem befolyásolja, így a turmix tápanyagtartalma sokkal magasabb, mint a bolti gyümölcs- és zöldségleveknek, amelyek ráadásul csekély mennyiségű gyümölcsből (gyümölcssűrítményből!) készülnek és gyakran tartósítószert és hozzáadott cukrot tartalmaznak.

Energikusabbá válunk, kevésbé vagy egyáltalán nem fogjuk kívánni az egészségtelen ételeket (nehéz, zsíros vagy cukros ételek). Ez elég kézenfekvő, hisz a szervezetünk dúskál a számára szükséges vitaminokban, ásványi anyagokban, rostokban, miért is kívánna még többet.

A zöld levelek vitamin- és ásványi anyag tartalma általában sokkal magasabb, mint az adott zöldségé. 

A gyümölcsöket bátran kombinálhatjuk zöld levelekkel, mert ez a kombináció a zöldség-gyümölcs párosítással szemben nem okoz puffadást, mert a zöld levelek segítik az emésztést.

Miből áll a zöld turmix?

1. Gyümölcs (60%)

Alma, őszibarack, sárgabarack, banán, citrom, málna, eper, szeder, stb.

2. Zöld levelek (40%)

Spenót, petrezselyemzöldje, sárgarépa levele, kelkáposzta, salátalevél, tyúkhúr, stb.

3. Víz

A zöld turmixokat sima (szénsavmentes) vízzel hígítjuk. Tejterméket nem ajánlott a turmixba tenni, mert gátolja az értékes tápanyagok felszívódását és a méregtelenítést is!

Miért van szükség a turmixolásra? 

  • A zöld leveleket magukban soha nem fogyasztanánk el ekkora mennyiségben, és gyümölccsel kombinálva sokkal nagyobb az esélye annak, hogy megkedveljük őket.
  • Egyébként is nehéz lenne elrágnunk őket, mert a növények cellulózból álló sejtfala igen “rágós” és nem vagyunk hozzászokva ilyen alapos és erőteljes rágáshoz. A turmix elvégzi helyettünk ezt a munkát és hozzáférhetővé teszi számunkra a levelekben rejlő értékes tápanyagokat.

Mikor és hogyan fogyasszuk a zöld turmixot?

  • A zöld turmixot legjobb, ha éhgyomorra és vízzel hígítva fogyasztod, mert így maximálisan ki tudja fejteni a jótékony hatásait. Tejjel keverve (főleg bolti tejjel) elmarad a méregtelenítő hatás és a zöld turmixban lévő értékes tápanyagok felszívódása is rosszabb lesz!
  • Ha reggelire fogyasztod, nagyon jó méregtelenítő hatása van. Ezt azzal tudod még jobban fokozni, hogy egész délelőtt zöld turmixot iszol és nem eszel mást.
  • Ha nagyon éhes vagy és nem elég számodra a zöld turmix, akkor tegyél egy kis zabkorpát a zöld turmixba, úgy már biztos elég lesz akár egész délelőtt is!

Könyvajánló

A smoothie-n túl sok érdekes és hasznos információt olvashatsz Victoria Boutenko “A nyers étel csodája” című könyvében.

Tetszett? Oszd meg a barátaiddal is!

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Pinterest

Vegán receptek

Szeretnél finom, egészséges és növényi alapanyagokból készülő ételeket enni?

Szeretnéd a legújabb vegán recepteket e-mailben is megkapni ?

Iratkozz fel most!

Diétás receptek és alapanyagok

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni az egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!