Mi az a smoothie? – 100% egészség!

Mi az a smoothie? – 100% egészség!

A smoothie 100%-ban friss zöldségekből, gyümölcsökből, zöld levelekből vagy ezek kombinációjából készül. A smoothie-t vízzel hígítjuk őket, így tejterméket nem tartalmaz.

A smoothie-k közé tehát a tejmentes zöldségturmix, gyümölcsturmix és zöld turmix tartoznak, amelyeket friss, nyers (élő) hozzávalókból készíthetsz el.

Miért fontos a friss, nyers zöldségek és gyümölcsök fogyassz?

 

A friss, élő turmixok igazi kincsnek számítanak. Mivel hőkezelésnek nem tesszük ki őket, sok élő enzimet tartalmaznak. A nyers ételek fogyasztása azért fontos, hogy ezeket az enzimeket be tudjuk vinni, amelyek segítik a regenerációt és így többek között szerepet játszanak az öregedés folyamatának lassításában is.

Még ha nem is térünk át teljesen a nyers ételek fogyasztására, megéri minél több friss, nyers ételt fogyasztanunk

Mi a gond a bolti gyümölcs- és zöldséglevekkel?

 

A bolti leveket hőkezelik, nagyrészt sűrítményekből készülnek és sok hozzáadott cukrot is tartalmaznak. Egy 12%-os gyümölcslé táplálkozási szempontból inkább értéktelennek (és igazi zsírpárna növelőnek) számít, míg ezek a friss turmixok 100%-os értékkel bírnak. Kísérletezzünk bátran különböző zöldségek, gyümölcsök és zöld levelek összeturmixolásával. Diétánkba is kiválóan beilleszthetőek. Reggeli italként igazi energiabombát jelentenek.

Milyen smoothie-t készíthetsz?

1. Zöld smoothie : 60% Gyümölcs + 40% zöld levelek + víz

  • Gyümölcs: Alma, őszibarack, sárgabarack, banán, citrom, málna, eper, szeder, stb.
  • Zöld levelek: Spenót, petrezselyemzöldje, sárgarépa levele, kelkáposzta, salátalevél, tyúkhúr, stb.

2. Piros smoothie

A piros smoothie attól piros, hogy olyan zöldségeket és gyümölcsöket teszel bele, hogy a végeredmény turmixolás után piros lesz.

Pl. alma, (banán), cékla + víz

3. Sárga smoothie

A sárga smoothie attól sárga, hogy olyan zöldségeket és gyümölcsöket teszel bele, hogy a végeredmény turmixolás után sárga lesz.

Pl. alma, (banán), répa, narancs + víz

Szilvi tippjei a smoothie készítéshez

  • Ha nem mered a zöld turmixszal kezdeni: Ha túl soknak tartod kezdésnek a zöld turmixot, készíts piros vagy sárga smoothie-t! Ha maximálisan szeretnéd élvezni a pozitív hatásokat, szintén csak vízzel hígítsd! 
  • Ha biztosra akarsz menni az első zöld turmixoddal: A zöld turmixnál először kevesebb zöld levelet és több gyümölcsöt használj, hogy hozzászoktasd magad az ízéhez! Megígérem, nem lesz nehéz, mert nagyon finomak tudni lenni a zöld turmixok!
  • Hogy a turmixodnak szép színe is legyen: A zöldségek és gyümölcsök kiválasztásánál érdemes a színekre figyelnünk. Az alma- málna-spenót turmix nem annyira jó ötlet, mert barna színű lesz, ami nem annyira gusztusos. Tehát olyan színeket tegyünk egymás mellé, amelyek zöldet, pirosat vagy narancssárgát eredményeznek. A képeken látható egy-egy ötlet is.

Katt ide a zöld turmix receptekért!

 

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..