Mákos zabkása zabkorpából

Mákos zabkása zabkorpából

Mákos zabkása zabkorpából, a lehető legegészségesebb diétás reggeli!

A mákos zabkását a tejbegríz egészséges alternatívájaként szoktam reggelire vagy desszertnek készíteni. Nálunk mindenki imádja, remélem, Te is megkedveled ezt a nagyon egyszerű és gyorsan elkészíthető receptet!

A mákos zabkása mindamellett hogy nagyon finom, nagyon egészséges is. Mivel tejet nem tartalmaz, tejérzékenyek is fogyaszthatják.

A mákos zabkása diétához is kiváló, hisz térfogatához képest kevés kalóriát tartalmaz és magas rosttartalmának köszönhetően hosszú időre jól lakunk vele. Ezenkívül sok-sok hasznos tápanyag van benne, így szervezeted meghálálja, ha ezzel az egészséges mákos zabkásával kedveskedsz neki!

Próbáld ki a diétás mákos zabkását málnával, lepd meg vele a családodat, a barátaidat, biztos sikert aratsz vele!

Hozzávalók a mákos zabkásához

  • 15 dkg zabkorpa
  • 1 liter rizstej (5-5 dl víz és rizstej)
  • 2-3 ek nyírfacukor/nádcukor
  • 8 dkg darált mák
  • 2-3 marék málna/eper (friss vagy mirelit)

Mákos zabkása elkészítése

  1. Keverd el a zabkorpát a rizstejjel (vagy fele-fele arányban vízzel és rizstejjel) és a nyírfacukorral.
  2. Addig főzd, amíg fel nem forr. Kicsit még folyós lesz a végén, de ha kihűl, olyan állaga lesz körülbelül, mint a tejbegríznek.
  3. A zabkása egy részét még melegen öntsd egy üvegtálba.
  4. Szórd rá a zabkására a darált mákot, majd szórd meg a málnával.
  5. Öntsd rá a zabkása másik felét is.
  6. A mákos zabkását hagyd kihűlni. Már ha kibírod…

Tippek a mákos zabkása elkészítéséhez

1. Hogyan készítheted még el a mákos zabkását?

  • A mákos zabkása isteni finom meggyel vagy eperrel is.
  • A zabkásához használhatsz mirelit gyümölcsöt is. Ebben az esetben nem kell megvárnod, hogy felolvadjon a mirelit meggy, málna vagy eper, hanem egyből a forró zabkásához adhatod a fagyasztott gyümölcsöt. Így két legyet is ütsz egy csapásra: 1. Nem kell várnod, hogy kiolvadjanak a gyümölcsök, 2. a fagyasztott gyümölcsök elhűtik a zabkásádat, így hamarabb nekiláthatsz. Langyosan is nagyon jó 🙂
  • Ha sűrűnek találod a zabkása állagát, legközelebb adj hozzá 1 dl-rel több tejet!
  • Próbáld ki a zabkását mák helyett kókusszal is! A málnás-kókuszos zabkása szintén mennyei finom!

2. Miért fogyassz rendszeresen zabkorpát?

A zabkorpa igen hasznos az egészséges táplálkozás szempontjából: Magas a rosttartalma (a zabkorpa 28%-a), amely hatékonyan csökkenti a koleszterinszintet, hosszan tartó telítettség érzetet nyújt, gátolja a zsírok és szénhidrátok felszívódását, számtalan vitamint és ásványi anyagot és fehérjéket tartalmaz. Ezért fogyassz rendszeresen a zabkorpát!

Mákos zabkása

Mennyiség: 4-5 adag

Mákos zabkása málnával
Finom, egészséges reggeli vagy desszert: Mákos zabkása

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Vegán receptek

Szuper finom vegán receptek, életmód cikkek, főzőtanfolyamok

Szeretnél egészségesebben táplálkozni, több zöldséget fogyasztani?

Iratkozz fel most!

Diétás és egészséges receptek

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni a diétás és egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!