Szilvi ÍzVilág - Egészséges, diétás és finom receptek varganenagyszilvia@gmail.com

SIV Mákos zabkása zabkorpából

Mákos zabkása málnával
Pinterest


Mákos zabkása zabkorpából, a lehető legegészségesebb diétás reggeli!

A mákos zabkását a tejbegríz egészséges alternatívájaként szoktam reggelire vagy desszertnek készíteni. Nálunk mindenki imádja, remélem, Te is megkedveled ezt a nagyon egyszerű és gyorsan elkészíthető receptet!

A mákos zabkása mindamellett hogy nagyon finom, nagyon egészséges is. Mivel tejet nem tartalmaz, tejérzékenyek is fogyaszthatják.

A mákos zabkása diétához is kiváló, hisz térfogatához képest kevés kalóriát tartalmaz és magas rosttartalmának köszönhetően hosszú időre jól lakunk vele. Ezenkívül sok-sok hasznos tápanyag van benne, így szervezeted meghálálja, ha ezzel az egészséges mákos zabkásával kedveskedsz neki!

Próbáld ki a diétás mákos zabkását málnával, lepd meg vele a családodat, a barátaidat, biztos sikert aratsz vele!

Hozzávalók a mákos zabkásához

  • 15 dkg zabkorpa
  • 1 liter rizstej (5-5 dl víz és rizstej)
  • 2-3 ek nyírfacukor/nádcukor
  • 8 dkg darált mák
  • 2-3 marék málna/eper (friss vagy mirelit)

Mákos zabkása elkészítése

  1. Keverd el a zabkorpát a rizstejjel (vagy fele-fele arányban vízzel és rizstejjel) és a nyírfacukorral.
  2. Addig főzd, amíg fel nem forr. Kicsit még folyós lesz a végén, de ha kihűl, olyan állaga lesz körülbelül, mint a tejbegríznek.
  3. A zabkása egy részét még melegen öntsd egy üvegtálba.
  4. Szórd rá a zabkására a darált mákot, majd szórd meg a málnával.
  5. Öntsd rá a zabkása másik felét is.
  6. A mákos zabkását hagyd kihűlni. Már ha kibírod…

Tippek a mákos zabkása elkészítéséhez

1. Hogyan készítheted még el a mákos zabkását?

  • A mákos zabkása isteni finom meggyel vagy eperrel is.
  • A zabkásához használhatsz mirelit gyümölcsöt is. Ebben az esetben nem kell megvárnod, hogy felolvadjon a mirelit meggy, málna vagy eper, hanem egyből a forró zabkásához adhatod a fagyasztott gyümölcsöt. Így két legyet is ütsz egy csapásra: 1. Nem kell várnod, hogy kiolvadjanak a gyümölcsök, 2. a fagyasztott gyümölcsök elhűtik a zabkásádat, így hamarabb nekiláthatsz. Langyosan is nagyon jó 🙂
  • Ha sűrűnek találod a zabkása állagát, legközelebb adj hozzá 1 dl-rel több tejet!
  • Próbáld ki a zabkását mák helyett kókusszal is! A málnás-kókuszos zabkása szintén mennyei finom!

2. Miért fogyassz rendszeresen zabkorpát?

A zabkorpa igen hasznos az egészséges táplálkozás szempontjából: Magas a rosttartalma (a zabkorpa 28%-a), amely hatékonyan csökkenti a koleszterinszintet, hosszan tartó telítettség érzetet nyújt, gátolja a zsírok és szénhidrátok felszívódását, számtalan vitamint és ásványi anyagot és fehérjéket tartalmaz. Ezért fogyassz rendszeresen a zabkorpát!

Mákos zabkása

Mennyiség: 4-5 adag

Mákos zabkása málnával

Finom, egészséges reggeli vagy desszert: Mákos zabkása

Tetszett? Oszd meg a barátaiddal is!

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Pinterest

Vegán receptek

Szeretnél finom, egészséges és növényi alapanyagokból készülő ételeket enni?

Szeretnéd a legújabb vegán recepteket e-mailben is megkapni ?

Iratkozz fel most!

Diétás receptek és alapanyagok

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni az egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!