Mákos tészta

Mákos tészta

Mákos tészta? – Igen, miért is ne! De nem ám a menzás változat, hanem egy sokkal finomabb és egészségesebb mákos tészta diétásan!

Kis átalakítással még a mákos tésztát is teljesen megújíthatjuk és ínycsiklandóvá varázsolhatjuk. Felejtsd el az agyoncukrozott, unalmas menzás változatot, készítsd el teljes kiőrlésű tésztából, édesítsd steviával (nyírfacukorral, mézzel) és tálald joghurtos eperöntettel.

Így nem csak jobban néz ki, hanem sokkal finomabb is. És persze sokkal egészségesebb is …

Mákos tészta hozzávalók

  • 8-12 dkg teljes kiőrlésű spagetti (vagy gluténmentes tészta)
  • 3 ek darált mák (2 dkg)
  • stevia
  • 3 szem eper
  • 2 ek joghurt

Mákos tészta elkészítése

  1. A tésztát megfőzzük, majd megszúrjuk a steviával elkevert mákkal.
  2. A tésztát nyakon öntjük a joghurtból, eperből és steviából készített öntettel.

Tippek – Miért együnk mákos tésztát?

  • A máknak igen magas a kalcium tartalma. A kalcium fontos szerepet játszik a csontritkulás megelőzésében és kezelésében, így érdemes alkalmanként mákos ételeket fogyasztanunk.
  • Ne használjunk finomított cukrot, mert elvonja a vitaminokat és ásványi anyagokat – így a kalciumot is – a szervezettől (Tényleg egészségtelen a fehér cukor?).
  • A steviából érdemes több márkát kipróbálni, mert eltérő az ízük, valamelyik biztos elnyeri a tetszésünket. Én most por alakút használtam, amely édesítőhatása kb. a cukor édesítőerejének a duplája. Ennek nem volt mellékíze.

Szólj hozzá!

Vegán receptek

Szeretnél finom, egészséges és növényi alapanyagokból készülő ételeket enni?

Szeretnéd a legújabb vegán recepteket e-mailben is megkapni ?

Iratkozz fel most!

Diétás receptek és alapanyagok

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni az egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!