Mákos tészta

Mákos tészta

Mákos tészta? – Igen, miért is ne! De nem ám a menzás változat, hanem egy sokkal finomabb és egészségesebb mákos tészta diétásan!

Kis átalakítással még a mákos tésztát is teljesen megújíthatjuk és ínycsiklandóvá varázsolhatjuk. Felejtsd el az agyoncukrozott, unalmas menzás változatot, készítsd el teljes kiőrlésű tésztából, édesítsd steviával (nyírfacukorral, mézzel) és tálald joghurtos eperöntettel.

Így nem csak jobban néz ki, hanem sokkal finomabb is. És persze sokkal egészségesebb is …

Mákos tészta hozzávalók

  • 8-12 dkg teljes kiőrlésű spagetti (vagy gluténmentes tészta)
  • 3 ek darált mák (2 dkg)
  • stevia
  • 3 szem eper
  • 2 ek joghurt

Mákos tészta elkészítése

  1. A tésztát megfőzzük, majd megszúrjuk a steviával elkevert mákkal.
  2. A tésztát nyakon öntjük a joghurtból, eperből és steviából készített öntettel.

Tippek – Miért együnk mákos tésztát?

  • A máknak igen magas a kalcium tartalma. A kalcium fontos szerepet játszik a csontritkulás megelőzésében és kezelésében, így érdemes alkalmanként mákos ételeket fogyasztanunk.
  • Ne használjunk finomított cukrot, mert elvonja a vitaminokat és ásványi anyagokat – így a kalciumot is – a szervezettől (Tényleg egészségtelen a fehér cukor?).
  • A steviából érdemes több márkát kipróbálni, mert eltérő az ízük, valamelyik biztos elnyeri a tetszésünket. Én most por alakút használtam, amely édesítőhatása kb. a cukor édesítőerejének a duplája. Ennek nem volt mellékíze.

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Vegán receptek

Szuper finom vegán receptek, életmód cikkek, főzőtanfolyamok

Szeretnél egészségesebben táplálkozni, több zöldséget fogyasztani?

Iratkozz fel most!

Diétás és egészséges receptek

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni a diétás és egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!