Lencsefőzelék

Lencsefőzelék

Diétás lencsefőzelék rántás nélkül, diétásan elkészítve!

Ebbe a természetes ízű, egészséges lencsefőzelékbe finomliszt (és más liszt) helyett kevés rizsliszt.

Egészségesen táplálkozol?

Ha igen, akkor már biztos tudod a lencsefőzelékről, hogy tökéletes egytálétel. Feltéve, ha nem teszel bele zsíros rántást és tudod, hogy mivel érdemes a lencsefőzeléket fogyasztanod.

Ez a diétásan elkészített lencsefőzelék biztos jót tesz a szervezetednek és így az egészségednek. Ha követed a recept leírását, akkor garantáltan egy finom és tápanyagban gazdag főzeléket készíthetsz magadnak.

Tejterméket szándékosan nem írtam a receptbe, mert tapasztalatom szerint a hüvelyesekkel együtt fogyasztva puffaszt, amit ugye nem szeretünk… Ha mégis ragaszkodsz a tejtermékhez, akkor a zsíros tejföl helyett használj inkább natúr joghurtot. Ha csak krémesebbre és “fehérebbre” szeretnéd, akkor szójajoghurttal is isteni.

Készítsd el Te is ezt az egyszerű és finom egytálételt!

Lencsefőzelék hozzávaló

  • 50 dkg lencse
  • 1 közepes vöröshagyma
  • barna rizsliszt
  • kókuszzsír
  • 2-3 db babérlevél
  • natúr joghurt (ha nem fogyasztasz tejterméket: szójajoghurt)
  • só, bors
  • citrom

Lencsefőzelék elkészítése

  1. A finomra vágott hagymát kevés zsiradékon fedő alatt megpároljuk.
  2. Az átmosott és legalább 2-3 órára beáztatott lencsét ráöntjük, majd kb. 2-szeres mennyiségű forró vízzel felöntjük, hozzáadjuk a babérlevelet.
  3. Addig főzzük (kb. 15-20 perc a lencse méretétől, áztatástól függően), hogy a lencse éppen megfőjön, azaz a szemek kicsit “roppanósak” legyenek.
  4. Ha szükséges, közben öntünk még rá vizet. A végén elegendő, ha a víz egy kicsit lepi el a lencsefőzeléket.
  5. Levesszük a tűzhelyről, fűszerezzük, annyi rizslisztet szitálunk rá, hogy kellően besűrűsödjön.
  6. Végül ízlés szerint joghurttal krémesítjük és friss citrommal ízesítjük.

Tippek a lencse főzéséhez

  • Ha a szemek szétpattannak, akkor már túlfőztük, ami károsítja a lencse tápanyagtartalmát. Próbáld meg csak annyira megfőzni a lencsét, hogy a szemek még egyben maradjanak!
  • A búzacsírát kihagyhatod a receptből. Ha mégis beleteszed, azzal növeled a lencsefőzelék rosttartalmát, valamint a vitamin- és ásványianyag-tartalmát is (B-vitamin, E-vitamin, folsav, kalcium, vas, magnézium, stb.).
  • A hüvelyesek hússal fogyasztva nagyon nehéz ételnek számítanak. Ha ehhez még tejtermék is járul, akkor az emésztésük túl sok időt és energiát vesz igénybe (plusz ebben az esetben szinte 100%-ban bekövetkezik a puffadás). Ha szeretnéd elkerülni a kajakómát és a szervezetedet extra terhelés helyett inkább energiával feltölteni, akkor ehhez a lencsefőzelékhez jól illik például a barna rizses fasírt vagy más gabona- ill. zöldségfasírt.

Lencsefőzelék

Mennyiség: 6-8 adag

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Vegán receptek

Szuper finom vegán receptek, életmód cikkek, főzőtanfolyamok

Szeretnél egészségesebben táplálkozni, több zöldséget fogyasztani?

Iratkozz fel most!

Diétás és egészséges receptek

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni a diétás és egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!