Lencsefőzelék

Lencsefőzelék

Diétás lencsefőzelék rántás nélkül, diétásan elkészítve!

Ebbe a természetes ízű, egészséges lencsefőzelékbe finomliszt (és más liszt) helyett kevés rizsliszt és búzacsíra került.

Ez a lencsefőzelék recept tejtermék nélkül is szuper finom, így tejérzékenyek és vegánok is fogyaszthatják!

Tudatosan táplálkozol?

Ha igen, akkor már biztos tudod a lencsefőzelékről, hogy tökéletes egytálétel. Feltéve, ha nem teszel bele zsíros rántást és tudod, hogy mivel érdemes a lencsefőzeléket fogyasztanod.

Ez a diétásan elkészített lencsefőzelék biztos jót tesz a szervezetednek és így az egészségednek. Ha követed a recept leírását, akkor garantáltan egy finom és tápanyagban gazdag főzeléket készíthetsz magadnak.

Tejterméket szándékosan nem írtam a receptbe, mert tapasztalatom szerint a hüvelyesekkel együtt fogyasztva puffaszt, amit ugye nem szeretünk… Ha mégis ragaszkodsz a tejtermékhez, akkor a zsíros tejföl helyett használj inkább natúr joghurtot. Ha csak krémesebbre és “fehérebbre” szeretnéd, akkor szójajoghurttal is isteni.

Készítsd el Te is ezt az egyszerű és finom egytálételt!

Lencsefőzelék hozzávaló

  • 50 dkg lencse
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 6 púpozott ek búzacsíra (elhagyható)
  • barna rizsliszt
  • kókuszzsír
  • 2-3 db babérlevél
  • szójajoghurt (ha fogyasztasz tejterméket: natúr joghurt)
  • só, bors
  • citrom

Lencsefőzelék elkészítése

  1. A finomra vágott hagymát kevés zsiradékon fedő alatt megpároljuk.
  2. Az átmosott és legalább 2-3 órára beáztatott lencsét ráöntjük, majd kb. 2-szeres mennyiségű (forró) vízzel felöntjük, hozzáadjuk a babérlevelet.
  3. Addig főzzük (kb. 15-20 perc a lencse méretétől, áztatástól függően), hogy a lencse éppen megfőjön, azaz a szemek kicsit “roppanósak” legyenek.
  4. Ha szükséges, közben öntünk még rá vizet. A végén elegendő, ha a víz egy kicsit lepi el a lencsefőzeléket.
  5. Levesszük a tűzhelyről, fűszerezzük, annyi rizslisztet szitálunk rá, hogy kellően besűrűsödjön.
  6. A lencsefőzelékhez hozzákeverjük a búzacsírát is.
  7. Végül ízlés szerint joghurttal krémesítjük és friss citrommal ízesítjük.

Szilvi tippje a lencse főzéséhez

  • Ha a szemek szétpattannak, akkor már túlfőztük, ami károsítja a lencse tápanyagtartalmát. Próbáld meg csak annyira megfőzni a lencsét, hogy a szemek még egyben maradjanak!
  • A búzacsírát kihagyhatod a receptből. Ha mégis beleteszed, azzal növeled a lencsefőzelék rosttartalmát, valamint a vitamin- és ásványianyag-tartalmát is (B-vitamin, E-vitamin, folsav, kalcium, vas, magnézium, stb.).
  • A hüvelyesek hússal fogyasztva nagyon nehéz ételnek számítanak. Ha ehhez még tejtermék is járul, akkor az emésztésük túl sok időt és energiát vesz igénybe (plusz ebben az esetben szinte 100%-ban bekövetkezik a puffadás). Ha szeretnéd elkerülni a kajakómát és a szervezetedet extra terhelés helyett inkább energiával feltölteni, akkor ehhez a lencsefőzelékhez jól illik például a barna rizses fasírt vagy más gabona- ill. zöldségfasírt.

Lencsefőzelék

Mennyiség: 6-8 adag

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Vegán receptek

Szeretnél finom, egészséges és növényi alapanyagokból készülő ételeket enni?

Szeretnéd a legújabb vegán recepteket e-mailben is megkapni ?

Iratkozz fel most!

Diétás receptek és alapanyagok

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni az egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!