Gyümölcsleves – Cukor és liszt nélkül!

Gyümölcsleves – Cukor és liszt nélkül!

Diétás, cukormentes, fahéjas finomság sokféle gyümölcsből, egész mákszemekkel és natúr joghurttal. Levesnek és desszertnek is kiváló 🙂

Egy kis újítás gyümölcsleves téren: tejföl vagy tejszín helyett natúr joghurt (szójajoghurt), fehér cukor helyett pedig stevia vagy nyírfacukor került a levesbe, amely jelentősen csökkentette a kalóriatartalmat, ugyanakkor az élvezet változatlanul megmaradt 🙂

A mák egy kicsit izgalmasabbá teszi mind a látványt, mind az ízt. A férjem gyanakodva szemlélete az újítást, majd kijelentette, hogy ilyen finom gyümölcslevest még nem evett (Hát nem kedves?).

Érdekesség: A mák kalciumtartalma igen magas (100 g mákban 1400 mg!, viszonyításképpen: 100 ml 1,5%-os tejben 120 mg. Forrás: Élelmiszerek kalciumtartalma ), így alkalmanként együnk mákos ételeket is!

Gyümölcsleves hozzávalók

  • gyümölcsök vegyesen: alma, szilva, körte, meggy
  • stevia/nyírfacukor
  • pár ek natúr szója- vagy sima joghurt
  • pár ek mák
  • citrom
  • fahéj

Gyümölcsleves elkészítése

  1. A gyümölcsöket héjastól összedaraboljuk, feltesszük főni, ízlés szerint édesítjük, megszórjuk fahéjjal.
  2. Hozzáadjuk az előzőleg átmosott mákot.
  3. Kicsit összefőzzük, majd levesszük a tűzről, hagyjuk hűlni, majd behabarjuk a joghurttal, majd a citrom levével még ízesítünk rajta.
gyümölcsleves egészségesen
Finom gyümölcsleves egészségesen – Mert így is lehet 🙂

 

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Vegán receptek

Szeretnél finom, egészséges és növényi alapanyagokból készülő ételeket enni?

Szeretnéd a legújabb vegán recepteket e-mailben is megkapni ?

Iratkozz fel most!

Diétás receptek és alapanyagok

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni az egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!