Gyümölcsleves – Cukor és liszt nélkül!

Gyümölcsleves – Cukor és liszt nélkül!

Diétás, cukormentes, fahéjas finomság sokféle gyümölcsből, egész mákszemekkel és natúr joghurttal. Levesnek és desszertnek is kiváló 🙂

Egy kis újítás gyümölcsleves téren: tejföl vagy tejszín helyett natúr joghurt (szójajoghurt), fehér cukor helyett pedig stevia vagy nyírfacukor került a levesbe, amely jelentősen csökkentette a kalóriatartalmat, ugyanakkor az élvezet változatlanul megmaradt 🙂

A mák egy kicsit izgalmasabbá teszi mind a látványt, mind az ízt. A férjem gyanakodva szemlélete az újítást, majd kijelentette, hogy ilyen finom gyümölcslevest még nem evett (Hát nem kedves?).

Érdekesség: A mák kalciumtartalma igen magas (100 g mákban 1400 mg!, viszonyításképpen: 100 ml 1,5%-os tejben 120 mg. Forrás: Élelmiszerek kalciumtartalma ), így alkalmanként együnk mákos ételeket is!

Gyümölcsleves hozzávalók

  • gyümölcsök vegyesen: alma, szilva, körte, meggy
  • stevia/nyírfacukor
  • pár ek natúr szója- vagy sima joghurt
  • pár ek mák
  • citrom
  • fahéj

Gyümölcsleves elkészítése

  1. A gyümölcsöket héjastól összedaraboljuk, feltesszük főni, ízlés szerint édesítjük, megszórjuk fahéjjal.
  2. Hozzáadjuk az előzőleg átmosott mákot.
  3. Kicsit összefőzzük, majd levesszük a tűzről, hagyjuk hűlni, majd behabarjuk a joghurttal, majd a citrom levével még ízesítünk rajta.
gyümölcsleves egészségesen
Finom gyümölcsleves egészségesen – Mert így is lehet 🙂

 

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Vegán receptek

Szuper finom vegán receptek, életmód cikkek, főzőtanfolyamok

Szeretnél egészségesebben táplálkozni, több zöldséget fogyasztani?

Iratkozz fel most!

Diétás és egészséges receptek

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni a diétás és egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!