Egészséges panír

Egészséges panír

Egészséges panír, amely finom ropogós is? Igen, a zsírszegény, diétás panír is lehet finom!

Hogyan készítsünk egészséges panírt? Egy kis cserebere…

Ezzel a módszerrel szinte zsiradékmentesen panírozhatunk!

A bő zsiradékban való sütés helyett érdemes diétásan elkészítenünk panírozott ételeinket, hisz így azok nem tudják megszívni magukat a zsiradékkal, így jelentős mennyiségű kalóriát takaríthatunk meg.

Finomított étolaj helyett használjunk inkább kókuszzsírt (kókuszolajat), amely jól bírja a hevítést. Ha mégis étolaj mellett döntesz, akkor maximum 1-2 alkalommal használd!

Mivel panírozhatsz finomlisztes morzsa helyett?

  • teljes kiőrlésű morzsa
  • tönkölykorpa, búzakorpa
  • zabkorpa

A hagyományos finomlisztes morzsa helyett válasszunk teljes kiőrlésű morzsát (reform boltokban kapható vagy saját készítésű zsemlemorzsa) vagy valamilyen korpát. Ha sötét színű korpát választunk, pl. tönkölykorpát, ránézésre ugyanúgy fog kinézni az étel, mintha morzsával paníroztuk volna. Zabkorpa (fehér) esetén kinézetre és ízre is van egy kis különbség.

A fasírnál a lisztet és a tojást el is hagyhatjuk.

Az így kapott bunda ropogós és csaknem zsírmentes 🙂

Egészséges panír hozzávalók

Egészséges panír variációk

  • Egészséges panír 1. változat: A  panírozandó ételünket először megszórjuk Graham-liszttel, majd tojásba mártjuk, végül pedig a morzsába/tönkölykorpába forgatjuk őket.
  • Egészséges panír 2. változat: Fasírtok vagy egyben sült fasírtok esetén először kenjük meg a fasírt tetejét olvasztott kókuszzsírral, majd szórjuk meg morzsával vagy korpával.
  • Egészséges panír 3. változat: A panírba magokat is keverhetünk, majd ezzel szórjuk meg a panírozandó étel felületét vagy ebbe forgatjuk meg a panírozandó ételt.

Panírozott ételek sütése

  • Panírozott étel sütése 1. változat: bő zsiradékban sütés. Ha lehet, ezt minél ritkábban alkalmazd! Bár vannak olyan ételek, amelyeknek az íze és állaga így érvényesül a legjobban.
  • Panírozott étel sütése 2. változat: kevés zsiradékkal serpenyőben. Serpenyőben kevés zsiradékon először az egyik, majd a másik oldalát sütjük meg a panírozott ételnek.
  • Panírozott étel sütése 3. változat: minimális zsiradékkal tepsiben. A panírozott ételt sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük és kevés zsiradékkal megkenjük vagy bepermetezzük.

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Vegán receptek

Szeretnél finom, egészséges és növényi alapanyagokból készülő ételeket enni?

Szeretnéd a legújabb vegán recepteket e-mailben is megkapni ?

Iratkozz fel most!

Diétás receptek és alapanyagok

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni az egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!