13 + 1 dolog, ami a Te egészséges konyhádból sem hiányozhat

13 + 1 dolog, ami a Te egészséges konyhádból sem hiányozhat

Szeretnél Te is egészségesen sütni-főzni, de valamilyen hozzávaló mindig hiányzik a polcról? Nem gond! A következő lista segít abban, hogy egészséges alapanyagokkal töltsd fel a konyhád és kamrád polcait!

A következő listában azokat az alapanyagokat, egyéb hozzávalókat és élelmiszereket gyűjtöttem össze, amelyeket mindenképpen érdemes otthon tartanod, ha szeretnél egészségesen sütni-főzni.

A csoportokon belül természetesen mindenki kiválaszthatja az ízlésének megfelelő gabonafélét, lisztet, édesítőszert. Ami nagyon fontos: Kombináld minél változatosabban a hozzávalókat! A változatos táplálkozás az egészséges táplálkozás nélkülözhetetlen alappillére!

Vajon a Te konyhádban mennyi található meg az alábbi hozzávalókból? És mi a helyzet a helyes arányokkal?

Ami a Te egészséges konyhádból sem hiányozhat

Alapanyagok 1. csoport – Ezekből mindig legyen otthon!

  1. Gabonafélék: barna rizs, bulgur, köles, hajdina, árpa, tönkölybúza, zabpehely, búzacsíra, búzakorpa, zabkorpa, stb.
  2. Gabonalisztek: durum simaliszt, Graham-liszt, teljes kiőrlésű lisztek vegyesen, zabpehelyliszt
  3. Alternatív lisztek: rizsliszt, lenmagliszt, mandulaliszt, kókuszliszt, stb.
  4. Durum tészta, teljes kiőrlésű tészták (“tojásos” tészták inkább nem, a legtöbb finomliszttel készül!)
  5. Hüvelyesek: bab, lencse, csicseriborsó, stb.
  6. Fűszerek: friss és szárított zöldfűszerek, vega-mix (nátrium-glutamátot/ízfokozót tartalmazó fűszerek nem!), fűszerpaprika, kurkuma, curry, bors
  7. Édesítőszerek: méz, stevia, nyírfacukor/xilit, eritritol, nádcukor
  8. Mirelit zöldségek: 2-3 féle mirelit zöldség: borsó, brokkoli, vegyes zöldségkeverékek, stb.
  9. Friss idényzöldségek: répa, krumpli, karalábé, brokkoli, paradicsom, paprika, uborka, saláta, stb.
  10. Friss idénygyümölcsök: friss hazai szezonális gyümölcsök + citrom, banán, narancs, mandarin stb.
  11. Mirelit gyümölcsök (télen, szezonon kívül): mirelit málna, eper, erdei gyümölcs
  12. Olajos magvak: dió, mák, lenmag, lenmagpehely, szezámmag, mandula, stb.
  13. Zsiradékok: kókuszzsír, sütéshez való étolajok, hidegen sajtolt olívaolaj, lenmagolaj, stb.

+1: A nélkülözhetetlen csokoládé! De minimum 70%-os kakaótartalmú étcsokoládét válassz, a tejcsokit inkább felejtsd el!

Alapanyagok 2. csoport – Állati eredetűt csak takarékosan!

Ha nemcsak az alakodra ügyelsz, hanem az egészség is fontos számodra, akkor a következő alapanyagokkal inkább takarékoskodj! Ennek leginkább az az oka, hogy ezek az alapanyagok erősen megterhelik a szervezetünket. Nehéz őket megemészteni és többek között magas koleszterintartalmuk miatt károsan hatnak a szív- és érrendszerre.

Sajnos az ízületeinket sem kíméli a fehérjedús táplálkozás, így ez már a második ok, hogy mérsékletesen fogyaszd a következő négy állati eredetű élelmiszercsoportot:

  1. Húsok: sovány húsok (csirke, pulyka, hal, nagyon ritkán sovány sertés és marha)
  2. Tejtermék: (cukrozatlan) túró, joghurt, tejföl, kefír, stb. (még mindig a házi a legjobb!)
  3. Tojás
  4. Állati eredetű zsiradékok (vaj, kacsazsír, stb.)

Egészséges életmód tippek:

  • A 2. csoportból minél kevesebbet fogyasztasz, annál tovább maradsz fitt és egészséges!
  • Bevallom, hogy én elsősorban a békés növényevést támogatom (húsmentesen), nekem minden szempontból ez vált be a legjobban. Persze azért mert nekem ez a legjobb, nem biztos, hogy Neked is ez lesz a tökéletes megoldás. Körülményeidtől, lehetőségeidtől függően igyekezz Te is minél több növényi eredetű élelmiszert fogyasztani és az állati eredetűeket minimálisra csökkenteni vagy szintén elhagyni!

Egészséges hozzávalókból egészséges ételek – Hogyan?

Ha szeretnél egészségesen táplálkozni és persze finomakat enni, keresgélj a Szilvi ÍzVilág gasztroblogon, ahol diétás receptek, vegetáriánus receptek és vegán receptek egész tárházát találod!

 

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Vegán receptek

Szuper finom vegán receptek, életmód cikkek, főzőtanfolyamok

Szeretnél egészségesebben táplálkozni, több zöldséget fogyasztani?

Iratkozz fel most!

Diétás és egészséges receptek

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni a diétás és egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!