SIV 13 + 1 dolog, ami a Te egészséges konyhádból sem hiányozhat

Egészséges és diétás alapanyagok:13 dolog, ami a te konyhádból se hiányozhat
Pinterest


Szeretnél Te is egészségesen sütni-főzni, de valamilyen hozzávaló mindig hiányzik a polcról? Nem gond! A következő lista segít abban, hogy egészséges alapanyagokkal töltsd fel a konyhád és kamrád polcait!

A következő listában azokat az alapanyagokat, egyéb hozzávalókat és élelmiszereket gyűjtöttem össze, amelyeket mindenképpen érdemes otthon tartanod, ha szeretnél egészségesen sütni-főzni.

A csoportokon belül természetesen mindenki kiválaszthatja az ízlésének megfelelő gabonafélét, lisztet, édesítőszert. Ami nagyon fontos: Kombináld minél változatosabban a hozzávalókat! A változatos táplálkozás az egészséges táplálkozás nélkülözhetetlen alappillére!

Vajon a Te konyhádban mennyi található meg az alábbi hozzávalókból? És mi a helyzet a helyes arányokkal?

Ami a Te egészséges konyhádból sem hiányozhat

Alapanyagok 1. csoport – Ezekből mindig legyen otthon!

  1. Gabonafélék: barna rizs, bulgur, köles, hajdina, árpa, tönkölybúza, zabpehely, búzacsíra, búzakorpa, zabkorpa, stb.
  2. Gabonalisztek: durum simaliszt, Graham-liszt, teljes kiőrlésű lisztek vegyesen, zabpehelyliszt
  3. Alternatív lisztek: rizsliszt, lenmagliszt, mandulaliszt, kókuszliszt, stb.
  4. Durum tészta, teljes kiőrlésű tészták (“tojásos” tészták inkább nem, a legtöbb finomliszttel készül!)
  5. Hüvelyesek: bab, lencse, csicseriborsó, stb.
  6. Fűszerek: friss és szárított zöldfűszerek, vega-mix (nátrium-glutamátot/ízfokozót tartalmazó fűszerek nem!), fűszerpaprika, kurkuma, curry, bors
  7. Édesítőszerek: méz, stevia, nyírfacukor/xilit, eritritol, nádcukor
  8. Mirelit zöldségek: 2-3 féle mirelit zöldség: borsó, brokkoli, vegyes zöldségkeverékek, stb.
  9. Friss idényzöldségek: répa, krumpli, karalábé, brokkoli, paradicsom, paprika, uborka, saláta, stb.
  10. Friss idénygyümölcsök: friss hazai szezonális gyümölcsök + citrom, banán, narancs, mandarin stb.
  11. Mirelit gyümölcsök (télen, szezonon kívül): mirelit málna, eper, erdei gyümölcs
  12. Olajos magvak: dió, mák, lenmag, lenmagpehely, szezámmag, mandula, stb.
  13. Zsiradékok: kókuszzsír, sütéshez való étolajok, hidegen sajtolt olívaolaj, lenmagolaj, stb.

+1: A nélkülözhetetlen csokoládé! De minimum 70%-os kakaótartalmú étcsokoládét válassz, a tejcsokit inkább felejtsd el!

Alapanyagok 2. csoport – Állati eredetűt csak takarékosan!

Ha nemcsak az alakodra ügyelsz, hanem az egészség is fontos számodra, akkor a következő alapanyagokkal inkább takarékoskodj! Ennek leginkább az az oka, hogy ezek az alapanyagok erősen megterhelik a szervezetünket. Nehéz őket megemészteni és többek között magas koleszterintartalmuk miatt károsan hatnak a szív- és érrendszerre.

Sajnos az ízületeinket sem kíméli a fehérjedús táplálkozás, így ez már a második ok, hogy mérsékletesen fogyaszd a következő négy állati eredetű élelmiszercsoportot:

  1. Húsok: sovány húsok (csirke, pulyka, hal, nagyon ritkán sovány sertés és marha)
  2. Tejtermék: (cukrozatlan) túró, joghurt, tejföl, kefír, stb. (még mindig a házi a legjobb!)
  3. Tojás
  4. Állati eredetű zsiradékok (vaj, kacsazsír, stb.)

Egészséges életmód tippek:

  • A 2. csoportból minél kevesebbet fogyasztasz, annál tovább maradsz fitt és egészséges!
  • Bevallom, hogy én elsősorban a békés növényevést támogatom (húsmentesen), nekem minden szempontból ez vált be a legjobban. Persze azért mert nekem ez a legjobb, nem biztos, hogy Neked is ez lesz a tökéletes megoldás. Körülményeidtől, lehetőségeidtől függően igyekezz Te is minél több növényi eredetű élelmiszert fogyasztani és az állati eredetűeket minimálisra csökkenteni vagy szintén elhagyni!

Egészséges hozzávalókból egészséges ételek – Hogyan?

Ha szeretnél egészségesen táplálkozni és persze finomakat enni, keresgélj a Szilvi ÍzVilág gasztroblogon, ahol diétás receptek, vegetáriánus receptek és vegán receptek egész tárházát találod!

 

Tetszett? Oszd meg a barátaiddal is!

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Pinterest

Vegán receptek

Szeretnél finom, egészséges és növényi alapanyagokból készülő ételeket enni?

Szeretnéd a legújabb vegán recepteket e-mailben is megkapni ?

Iratkozz fel most!

Diétás receptek és alapanyagok

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni az egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!