Szilvi ÍzVilág - Egészséges, diétás és finom receptek varganenagyszilvia@gmail.com

SIV Almás rétes

almas-retes-siv-2
Pinterest


Ha hiszed, ha nem, az almás rétes az egyik legdiétásabb süti. Persze csak abban az esetben, ha diétásan készítjük el 🙂

Hogy mitől diétás egy rétes?

Hogy mennyire diétás a rétes, az egyrészt a tésztán, másrészt a tölteléken múlik. A tészta mennyisége ennél a rétesnél szinte elhanyagolható, olyan nagyon vékony (kevesebb tészta = kevesebb kalória). Ráadásul már lehet teljes kiőrlésű réteslapot is kapni, ami ugye sokkal jobb választás, mint a sima réteslap (bár a tészta mennyisége miatt akár ez is megfelelhet esetünkben).

A réteslapokat mindenképpen meg kell kenned valamennyi zsiradékkal, hogy a rétes végül ropogós-leveles legyen. Persze a zsiradék minőségével és mennyiségével szintén lehet játszani.

A töltelék is lehet diétás. Ehhez talán az egyik legfontosabb lépés, hogy ne cukrozd agyon a tölteléket, másrészt, hogy a finomított cukor helyett használj valami egészségesebb édesítőt. Ez a helyzettől függően lehet nyírfacukor, nádcukor, eritrit, stb. Az alma kifejezetten jó választás egy diétás sütemény esetén, főleg, ha édes fajtát választasz, amelyet utólag alig kell édesíteni.

Ennek az almás rétesnek nagyon nagy előnye, hogy az almát nyersen tesszük a rétesbe, sőt még a levét sem kell kinyomkodni! Így nem csak időt takaríthatsz meg, de sok értékes tápanyagot is megmenthetsz.

Így ennek az almás rétesnek valóban pofonegyszerű az elkészítése, még akkor is, ha még soha nem sütöttél rétest!

Ha belejössz a rétes töltésbe-tekerésbe, akkor ez a rétes mindössze 15-20 perc alatt a sütőbe is kerülhet!

De ha igazán gyorsan tudsz almát reszelni, akkor akár 15 perc is elég lehet 🙂 Tégy egy próbát!

Almás rétes hozzávalók

Hozzávalók az almás rétes tésztájához

  • 1 csomag réteslap (2 X 3 db réteslap, ha lehet teljes kiőrlésű)
  • olvasztott kókuszzsír / étolaj

Almás töltelék hozzávalók

  • 1 kg alma lereszelve
  • 20 dkg búzacsíra + 2 marék búzacsíra
  • 5-10 dkg nyírfacukor / nádcukor
  • 1 citrom héja és leve ízlés szerint
  • pici gyömbér lereszelve
  • fahéj
  • 2 marék mazsola
  • porcukor (nyírfacukorból vagy nádcukorból) a szóráshoz

Almás rétes elkészítése

  1. Először is melegítsd elő a sütőt 200 fokra, majd olvaszd fel a kókuszzsírt.
  2. Reszeld le az almát, add hozzá a cukrot, a fahéjat, a mazsolát. Reszelj bele egy kis gyömbért (ezt akár el is hagyhatod), a kezeletlen citrom héját és még a citrom levéből is facsarj valamennyit a töltelékbe.
  3. Keverd a búzacsírát az almás töltelékbe, kóstold meg, hogy elég édes-e számodra. Ha még hiányát érzed valaminek, nyugodtan add hozzá a töltelékhez. Lényeg, hogy Neked finom legyen!
  4. Helyezd az első réteslapot a nyújtódeszkára, locsolj rá egy keveset az olvasztott kókuszzsírból, majd kend szét a kezeddel gyors, de azért óvatos mozdulatokkal.
  5. Helyezd a második lapot az elsőre, kend meg, majd ismételd meg ezt a harmadik lappal is.
  6. A harmadik lap egyik széléhez közel szórd meg a réteslapot egy markéknyi búzacsírával, úgy hogy a rétes két végét 1-2 cm szélesen szabadon hagyd (ezt kell majd a végén behajtani).
  7. Most pedig jöhet a búzacsírás részre az almás töltelék fele.
  8. Tekerd fel a rétest, majd finoman nyomkodd be az ujjaiddal a rétes két végét.
  9. Tedd a rétest sütőpapírral kibélelt tepsire.
  10. Kend meg az almás rétes tetejét kevés zsiradékkal.
  11. Készíts el ugyanígy a 2. rétes is.
  12. Süsd a réteseket 25-30 perc alatt szép aranybarnára 🙂
  13. Ha szépen szeretnéd felszeletelni a rétest, hagyd a rétest pihenni. Ha ez nem számít, akkor várd meg míg kissé kihűl (a forró alma csúnya dolgokra képes) és láss(atok) neki!
Almás rétes - Diétás sütemény

Almás rétes diétásan

Almás rétes

Mennyiség: 2 rúd

Sütési hőfok: 200 fok

Sütési idő: kb. 30 perc

Szilvi tippjei az almás rétes elkészítéséhez

  1. Az almát lereszelve mérd meg, így kell 1 kg-nak lennie! Az almát csak akkor pucold meg, ha nem szép a héja, egyébként mehet héjastól a rétesbe J
  2. Az almát nem szükséges dinsztelni a cukorral, sőt a levét sem szükséges kinyomkodod. A búzacsíra felszívja a nedvességet. Ha túl nedvesnek találod a tölteléket, még tehetsz bele egy kis búzacsírát.
  3. A kókuszzsírt olvaszd fel és melegen kend meg vele a réteslapokat. Az is előny, ha meleg helyiségben dolgozol, mert a kókuszzsír (kókuszolaj) kb. 25 fok alatt megdermed és ráköt a réteslapra. Ha nincs kókuszzsírod vagy nem akarsz valamilyen oknál fogja kókuszzsírt használni, akkor helyettesítheted étolajjal Az étolaj biztos nem fog megkötni 🙂 (Állati zsiradékot inkább ne használj…).
  4. Az édesítő megválasztásakor mérlegeld, hogy mi a célod. Ha csökkenteni szeretnéd a kalóriatartalmat, használj olyan édesítőszert, amelynek alacsonyabb a kalóriatartalma (nyírfacukor, eritrit, stevia). Amit nem ajánlok, azok a mesterséges édesítőszerek. Ezekkel hosszú távon többet ártasz magadnak, mint amennyit esetleg rövid távon nyerhetsz (egészségügyileg és testsúlyban is). Ha megnézed a receptet, láthatod, hogy a két rúd rétesben már alapból nagyon kevés cukor van.
  5. Vásárolj egyből 2 csomag réteslapot, mert a sütést rövid időn belül meg kell majd ismételned… Tapasztalatból tudom 🙂
Almás rétes

Ropogós-leveles almás rétes villámgyorsan

Tetszett? Oszd meg a barátaiddal is!

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Pinterest

Vegán receptek

Szeretnél finom, egészséges és növényi alapanyagokból készülő ételeket enni?

Szeretnéd a legújabb vegán recepteket e-mailben is megkapni ?

Iratkozz fel most!

Diétás receptek és alapanyagok

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni az egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!