Szilvi ÍzVilág - Egészséges, diétás és finom receptek varganenagyszilvia@gmail.com

SIV Áfonyás zabkása

áfonyás zabkása
Pinterest


Nagyon finom, nagyon egyszerű és nagyon egészséges. Sőt, diétás is! Mi az?

Áfonyás zabkása 🙂

Ez az igen egyszerű áfonyás zabkása egy nagyon finom tej- és tojásmentes desszert (vegán), amelyet bármikor nyugodt szívvel elfogyaszthatsz: Reggelire, uzsonnára vagy akár desszert gyanánt is.

Én a hagyományos tejbegríz alternatívájaként szoktam készíteni. Tehén tej helyett valamilyen növényi tejjel – ezúttal fincsi vaníliás rizstejjel -, így tejérzékenyek és vegánok is fogyaszthatják. A fehér búzadarát (“grízt”) pedig zabkorpával helyettesítettem.

Diétához is kiváló, hisz térfogatához képest csak kevés kalóriát tartalmaz. Sok-sok hasznos tápanyagot tartalmaz és rostot tartalmaz, így szervezeted meghálálja, ha ezzel az egészséges mákos zabkásával kedveskedsz neki! 

Próbáld ki, ezzel az áfonyás zabkásával biztos sikert aratsz 🙂

Hozzávalók az áfonyás zabkásához 

  • 15 dkg zabkorpa
  • 1 liter vaníliás rizstej (5-5 dl víz és rizstej)
  • nyírfacukor / nádcukor ízlés szerint a zabkásába és az áfonyás rétegbe
  • 30 dkg erdei áfonya
  • 2 ek útifű maghéj
  • 1/2 citrom leve
  • fahéj

Áfonyás zabkása elkészítése

  1. Keverd el a zabkorpát a rizstejjel (vagy fele-fele arányban vízzel és rizstejjel) és adj hozzá kezdésnek 4 evőkanál cukrot.
  2. Főzd kevergetve addig a zabkását, míg szépen besűrűsödik. Kicsit még folyós lesz a végén, de még szilárdulni fog, ahogy hűl.
  3. Keverd a zabkásába a fél citrom levét. Kóstold meg, édesítsd még, ha szükséges.
  4. Öntsd a zabkását egy üvegtálba és hagy kihűlni. 
  5. Az áfonyás réteghez mosd meg alaposan az áfonyát, kissé törd össze villával, majd édesítsd és fahéjazd ízlésed szerint.
  6. Kevés vízzel öntsd fel, majd főzd addig, míg a cukor felolvad benne.
  7. Hagyd kihűlni az áfonyát, majd keverd bele a kb. 2 evőkanálnyi útifűmaghéjat.
  8. Végül pedig öntsd az áfonyás réteget a zabkása tetejére.

Tippek

  1. Az áfonya nekem elég sok cukrot felvett, mert igazi erdei áfonyát sikerült szereznem. Az erdei áfonya apróbb szemű és kissé fanyarabb is, mint a nagy szemű kék áfonya. Viszont vegyszermentes 🙂
  2. Szerintem úgy az igazi az áfonyás réteg és a zabkása is, ha egy kicsit lágy állagú. Így az áfonyás réteget könnyedén bele is forgathatod a zabkásába, amikor kiszeded 🙂
  3. A fehér búzadara (gríz) csupán a szemcseméretében különbözik a finomliszttől, így fogyasztását nem javaslom, hisz gyakorlatilag semmi tápanyagot nem tartalmaz. Helyette sokkal egészségesebb választás a zabkorpa.
  4. Ha szereted a mákot és a málnát, próbáld ki a mákos zabkását vagy próbáld ki ezeket a szuper finom és egészséges zabkása recepteket!

Miért egészséges a zabkorpa?

A zabkorpa igen hasznos az egészséges táplálkozás szempontjából: Magas a rosttartalma (a zabkorpa 28%-a), amely hatékonyan csökkenti a koleszterinszintet, hosszan tartó telítettség érzetet nyújt, gátolja a zsírok és szénhidrátok felszívódását, számtalan vitamint és ásványi anyagot és fehérjéket tartalmaz.

Tudtad, hogy az áfonya zsírégető hatású gyümölcs?

Persze csak akkor, ha negatív a bevitt energia mérleged, azaz kevesebbet eszel, mint amennyire szükséged lenne. Ha nem diétázol vagy többet eszel, az áfonya ezen hatása nem érvényesül.

Áfonyás zabkása

Mennyiség: 4-5 adag

Tetszett? Oszd meg a barátaiddal is!

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Pinterest

Vegán receptek

Szeretnél finom, egészséges és növényi alapanyagokból készülő ételeket enni?

Szeretnéd a legújabb vegán recepteket e-mailben is megkapni ?

Iratkozz fel most!

Diétás receptek és alapanyagok

Szeretnél egészségesebben sütni és főzni?

Szeretnél többet tudni az egészséges alapanyagokról?

Iratkozz fel most!